A webshopok gyors térhódítása kényelmesebbé és gyorsabbá tette a vásárlást. Az online vásárlás soha nem látott módon összezsugorította a világot: ma már néhány napon vagy héten belül gyakorlatilag a világ bármely pontjáról megkaphatunk bármit.


Érkezhet könyv-csomagunk egy kis angol szigetről, egy különleges szőnyeg Dél-Amerikából, vagy speciális növénymagok a Himalájából.

Ám ahhoz, hogy a pénzünket másoknak adjuk – gyakran még azelőtt, hogy a termék megérkezett volna –, bizalomra van szükség. Míg korábban vevőként az eladóval való személyes találkozón dönthettünk arról, megbízunk-e benne, az online vásárlásnál erre nincs lehetőségünk.


Valami más viszont sokat segíthet. Az, ami az online vásárlást is lehetővé tette: az internet. A fogyasztóvédők azt tanácsolják, vásárlás előtt feltétlenül járjunk utána az eladónak, győződjünk meg arról, hogy már számos alkalommal megbízhatóan teljesítette a rendeléseket, és olvassunk utána annak is, mi a teendőnk akkor, ha nem vagyunk elégedettek az áruval.


Amikor pedig megérkezett a termék, még az átvételkor vizsgáljuk meg, hogy nem sérült-e szállítás közben. Azután ugyanis, hogy átvettük a futáról, és azt az aláírásunkkal igazoltuk, már jóval nehezebb bizonyítanunk, hogy sérülten kaptuk meg.

Ha pedig ruhát vagy cipőt vásároltunk online, 14 napon belül dönthetünk úgy, hogy mégsem kérjük, és szintén 14 napon belül vissza is kell kapnunk az árát.


Sok további kellemetlenségtől és utánajárástól kímélhetik meg magukat a kisgyermeket nevelők, ha nem mentik el a bankkártyájuk adatait az egyes internetes böngészőkben vagy az okostelefonok áruházaiban. Ezzel elkerülhető, hogy például a mobiltelefonnal játszó gyermek véletlenül vásároljon egy webáruházban vagy előre kifizessen valamit.