Magyarországon évente 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot, és körülbelül 2500 nőt veszítünk el a késői felismerés miatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható, mégis kevesen, a nők 40-50%-a jár csak el a szűrővizsgálatokra, ezzel szemben a skandináv országokban ez a szám 80% körül van.

A részvételi arány javítása érdekében a Mellrákinfó Egyesület idén októberben, a mellrák elleni küzdelem hónapjában ezúttal a gasztronómián keresztül is megpróbálja megszólítani az embereket. Az egyesület figyelemfelhívó kampányához eddig több mint 30 vendéglátóhely csatlakozott országszerte.

A cukrászdák, éttermek bejáratánál elhelyezett információs táblán olvashatnak a vendégek a mellrák elleni küzdelem fontosságáról, továbbá kitűzhetik magukra a pink masnit, amit az egyesület biztosít minden résztvevő helynek. Ezen kívül az étlapban elhelyezett menükártyán láthatják az adott hely pink kínálatát, melynek bevételéből az éttermek az egyesület munkáját támogatják.

„A mellrákkal való szembesülés és a gyógyuláshoz vezető út emberfeletti. Ezért igyekszünk minél több fórumon a lehető legtöbb embert megszólítani. Kötelességünk vigyázni a testünkre és annak jelzésire, és el kell járni az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra 2 évente a 45-65 év közötti hölgyeknek. Ha pedig bármi szokatlant észlelünk magunkon, akkor azonnal orvoshoz kell fordulni” – mondta Halom Bori, az egyesület vezetője.

(fotó: Shutterstock)