Virág Judit a művészettörténészi diploma megszerzése után 10 évig muzeológusként dolgozott. 1988-ban fontos, az egész életét meghatározó lépésre szánta el magát: az egyik első magángalériában helyezkedett el festménybecsüsként.

Az első saját galériáját a Pasaréti úton nyitotta meg, amikor a műkereskedelem még gyerekcipőben járt Magyarországon. 1997-ben mostani férjével, Törő István üzletemberrel együtt hozta létre a Virág Judit Galériát és Aukciósházat, amely a magyarországi aukciós piac egyik vezető szereplője.

Juditot az egyik legismertebb, legsikeresebb galériatulajdonosként tartják számon, ám amikor  az elismerései kerülnek szóba, mindig hangsúlyozza: a sikerük közös a férjével, akivel a tehetségük és az egyéni képességük „összeadódott”, és akivel nagyon jól kiegészítik egymást. Elmondása szerint igazán szerencsés egymásra találás az övék, az élet minden területén.

Mint a tavaly decemberben indult, Egyensúlyban című podcast-sorozatunk soron következő vendégeként meséli, már fiatalon nagyon vágyott az anyaságra, és arra, hogy minél előbb családot alapítson. 22 éves volt, amikor az első lánya megszületett, 24 évesen lett másodszor édesanya, a harmadik lányát pedig 33 évesen hozta világra.

Juditot büszkeséggel tölti el, hogy gyermekei közül a legkisebb, Kelen Anna végzett  művészettörténészként 12 éve csatlakozott a családi céghez, mi több, ma ő a galéria ügyvezetője és árverésvezetője.

A művészettörténész, műkereskedő a beszélgetésben arról is mesél, hogy 

• milyen szerepet játszott a pályája alakulásában Jean-Claude Anaf francia árverező, 
• hogyan fogadta a családja, hogy egyetemistaként vált édesanyává, 
• lehet-e tanítani az árverezést, 
• hogyan képezte magát a New Yorkban töltött hónapok alatt, 
• mi kell ahhoz, hogy valaki jó árverező legyen,  
• miért volt emlékezetes élete első aukciója, 
• hogyan lehet beilleszteni egy új párkapcsolatot egy 3 gyermekes család életébe, 
• mit szólt hozzá, hogy a legkisebb lánya a nyomdokaiba lépett, 
• a családi összejöveteleken gyakran kerül-e szóba a galériájuk,  
• voltak-e hullámvölgyek, nehéz időszakok a pályafutásában, 
• melyik magyar festőművész életművével foglalkozik most tüzetesen és rendkívül kitartóan, 
• miben nyilvánul meg az elmondása szerint a környezete számára is meglehetősen fárasztó kényszeressége.

Ez utóbbi kapcsán annyit azért előre elárulhatunk, hogy a terítésre nagyon nagy gondot fordít…

A teljes beszélgetést meghallgathatja Egyensúlyban című podcast-sorozatunk hatodik részében.

A korábbi adásokat itt tekinthetik meg.