Manapság a szülőkre nem jellemző, hogy ezekre a lelki folyamatokra kellő figyelmet szentelnének - írja az infostart. A hírportál által idézett szakpszichológus többször tapasztalja azt, hogy az utolsó pillanatban érkeznek vissza a családok a nyaralásból, és a gyermek gyorsan bekerül az iskolába, kap egy rakás plusz órát, és hirtelen minden beindul.

A gyerekeket nem egyformán kell felkészíteni az iskolakezdésre, hangsúlyozta Balázs Nelli klinikai szakpszichológus az InfoRádiónak nyilatkozva. Sajátos a helyzet az elsősöknél, akiknek egy szabad foglalkozásból, játékból kell beülniük az iskolapadba. – Sokkal nagyobb izgalmak vannak" tanévkezdéskor, mint az idősebb társaik esetében, fontos, hogy a gyerekek érzelmileg rá tudjanak hangolódni az iskolára.

Leendő elsősöknél érdemes lenne barátokat áthívni az iskolakezdés előtt.

Leendő elsősöknél érdemes lenne barátokat áthívni az iskolakezdés előtt, vagy meg lehetne szervezni, hogy az iskolakezdés előtt lehessen találkozni a tanítóval például egy kirándulás alkalmával.

A tíz, tizenkét éves gyerekeknél, akik már régebb óta járnak iskolába, másfajta problémák adódhatnak. Akár az előző tanévből származó gondok, nehézségek lehetnek, például kiközösítették, vagy iskolaváltás miatt elveszítették a legjobb barátjukat, esetleg cserélődött az osztályfőnök, új tanár vagy új tantárgy jön – mondta Balázs Nelli, kihangsúlyozva, hogy ezeket érdemes lenne a szülőkkel megbeszélniük. Meg kellene kérdezni a gyereket, hogy milyen várakozásai, milyen érzései vannak ezekkel kapcsolatban.

A szülőnek is rendeznie kell magában dolgokat, feltenni fontos kérdéseket, például: miért volt mindig fáradt a gyerek; miért kel fel nehezen reggelente... Arra kell törekedni, hogy ha vannak ilyen gondok, a következő tanévből már kimaradjanak.